jak-zmniejszyc-ochote-na-cukier
Zdrowie

Co można zjeść, aby zmniejszyć ochotę na cukier

Wiadomo, że spożywanie dużej ilości cukru pociąga za sobą wiele niekorzystnych skutków zdrowotnych: zwiększenie masy ciała, zwiększone ryzyko chorób serca, cukrzycy i tym podobne. W związku z tym wiele osób chce pozbyć się uzależnienia od cukru, ale nie wie jak.

Ludziom, którzy lubią słodycze, trudno jest powstrzymać się od ciastek do kawy lub herbaty. Istnieje jednak opcja, która pomoże ominąć cukierki i zaspokoić apetyt na słodyczy w tym samym czasie.

Poniżej znajduje się lista owoców, które zawierają mniejszą koncentrację cukru. Ponadto są bogate w błonnik, składniki odżywcze i minerały, dzięki czemu jest nie tylko pyszną, ale także przydatną alternatywą.

Które owoce zmniejszają apetyt na cukier

  1. Śliwki – te owoce mogą być doskonałą ucztą dla spragnionych cukru. Owoce te zawierają również przeciwutleniacze, wspomagają poziom cukru we krwi i wspomagają trawienie.
  2. Arbuz ma niską zawartość cukru, ale jest doskonałym źródłem żelaza. Dobrą zaletą jest to, że arbuz ma właściwości moczopędne, więc łatwo jest usunąć nadmiar płynu z organizmu.
  3. Pomarańcza zawiera około 12 gramów cukru, ale dużo witaminy C. Jeśli wolisz pić świeży sok pomarańczowy, to lepiej jeść całe owoce. Faktem jest, że szklanka soku pomarańczowego może zawierać sok z dwóch lub trzech pomarańczy, co znacznie zwiększa ilość spożywanego cukru.
  4. Jedno kiwi zawiera około 6 gramów cukru. Te małe owoce są bogate w witaminę C, która jest w stanie wzmocnić układ odpornościowy.
  5. Awokado ma niską zawartość cukru, ale zawiera dobre tłuszcze, które pomagają utrzymać zdrowy cholesterol i utrzymać napięcie serca.
Zobacz też:  Jak dbać o zdrowie psychiczne - najważniejsze wskazówki.