platformy ecommerce
E-commerce

Platformy e-commerce – jak wybrać odpowiednią?

W dzisiejszych czasach każdy może założyć swój własny internetowy sklep. Mogłoby się wydawać, że wymaga to zatrudnienia ludzi z odpowiednimi kompetencjami lub samemu biegle posługiwać się odpowiednim językiem programowania i posiadać kilka innych umiejętności.

Jednak współcześnie, kiedy nasze życia stają się łatwiejsze dzięki technologii, coraz to nowszym wynalazkom i udogodnieniom, również na to istnieje prostszy sposób.

Mowa tu o specjalnych platformach, na których możemy założyć własny sklep przy użyciu gotowych narzędzi, więc wymagane umiejętności, wiedza i obycie są minimalne, w porównaniu do tego co musimy wiedzieć robiąc to “po staremu”.

Sklep internetowy – wady i zalety

Nie istnieje rozwiązanie idealne, tak więc i to ma zarówno plusy i minusy, które musimy wziąć pod uwagę.

Do zalet tego rozwiązania możemy zaliczyć prostotę założenia sklepu. Na platformie znajdują się wszelkie potrzebne narzędzia, wliczając w to sposób płatności, dostaw czy chociażby prezentacji towaru na sprzedaż. Dzięki tym udogodnieniom można rozpocząć sprzedaż praktycznie z dnia na dzień.

Kolejnym plusem jest fakt, że klienci sami do nas napływają. Ruch na topowych platformach e-commerce jest ogromny, codziennie odwiedzają je tysiące użytkowników co daje duże szanse na szybkie i proste pozyskanie klientów bez potrzeby wydawania dodatkowych środków na reklamę.

Przechodząc do wad należy wspomnieć o prowizji płaconej firmom przy prowadzeniu sprzedaży na gotowych platformach internetowych. Mogą one sięgać od 2% do nawet kilkunastu, co przy bardziej rozbudowanym biznesie staje się znacznie bardziej widoczne.

Ponadto, ze względu na prostotę tego rozwiązania musimy liczyć się z dużą konkurencją, a przez ograniczenie personalizacji swojej strony, możemy konkurować z innymi sprzedającymi tylko poprzez obniżenie ceny, co nie zawsze znajduje się w naszym planie działania.

To tylko kilka przykładów rzeczy jakie musimy wziąć pod uwagę zakładając sklep internetowy. Jak widać nie jest to idealne rozwiązanie, jednak kiedy patrzy się na licznych przedsiębiorców prowadzących sprzedaż na tego typu platformach oraz na mnogość klientów od razu widzimy jak dobrze ono prosperuje.

Zobacz też:  Lojalni klienci - jak ich pozyskać i utrzymać?

Jaka platforma na sklep internetowy będzie najlepsza?

Aktualnie można mówić o kilku najlepiej prosperujących na rynku platformach e-commerce. Jaka platforma będzie odpowiednia? Na jakiej platformie założyć sklep internetowy? Biorąc pod uwagę ich ilość każdy znajdzie coś dla siebie. Poniżej znajdują się najchętniej na ten moment wybierane platformy.

Shopify – kiedy mowa o rynku e-commerce to Shopify powinno przyjść na myśl jako pierwsze. Posiadająca ogromną bazę 800 000 sklepów, z których łączny zysk przekracza 800 miliardów dolarów strona z innowacyjnymi rozwiązaniami, dzięki, którym przyciągnęła do siebie wiele milionów klientów.

Zostało założone w 2004 roku jednak wciąż wiedzie prym jednej z najlepszych platform na założenie sklepu internetowego. Główną zaletą Shopify jest szybkość i prostota w założeniu sklepu. Ponad to oferuje ponad 2500 aplikacji, które mają nam za zadanie pomóc w prowadzeniu biznesu i jego rozwoju.

BigCommerce – świetny wybór dla właścicieli prężnie rozwijających się firm. Pomimo technicznych predyspozycji do użytkowania przed mniejsze przedsiębiorstwa, BigCommerce może wydać się nieco oporny, w momencie kiedy z łatwością można znaleźć inne i znacznie prostsze rozwiązania.

BigCommerce posiada 40 różnych opcji płatności, rozbudowane SEO i pełne, całodobowe wsparcie. Jest to dobra opcja zarówno dla średnich jak i dużych firm, dla których Shopify zaczął stawać się zbyt “ciasny”.

Wix – jeśli jesteś małym przedsiębiorcą i nie wiesz jaka platforma na sklep internetowy będzie odpowiednia – oto ją znalazłeś! Jest niezwykle prostym w obsłudze kreatorem stron internetowych. Umożliwia wybór szablonu swojego sklepu i dostosowania go według własnego gustu. Założenie sklepu przy użyciu Wix jest szybkie i nie wymaga żadnej wiedzy ze strony technologicznej. Ponadto w jego ofercie znajdują się różne karty podarunkowe i promocje.