różne narzędzia dla e-commerce
Narzędzia e-commerce

Lista najważniejszych narzędzi w e-commerce

Narzędzia e-commerce pomagają nie tylko stworzyć sklep internetowy, ale także nim zarządzać. Są niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania, a wiele z nich pozwala na proste skalowanie biznesu i automatyzację procesów. W tym artykule dzielimy narzędzia na grupy i postaramy się wyjaśnić, jak z nich korzystać.

Czym są narzędzia e-commerce?

Narzędzia e-commerce to technologie, które umożliwiają sprzedaż produktów i usług online. Mogą one obejmować platformy do tworzenia sklepów internetowych, systemy płatności, oprogramowanie do zarządzania magazynem i wiele innych. Narzędzia te pozwalają firmom na łatwe i szybkie tworzenie sklepów internetowych oraz zarządzanie ich sprzedażą.

Korzystanie z narzędzi e-commerce może być bardzo przydatne dla firm, które chcą poprawić swoje wyniki sprzedaży. Pozwalają one na łatwe tworzenie sklepów internetowych, a także umożliwiają automatyzację procesu sprzedaży. Dzięki temu firmy mogą skupić się na promocji swoich produktów i usług, co może przyczynić się do wzrostu sprzedaży.

Narzędzia do tworzenia sklepu

Żaden sklep nie będzie istniał bez narzędzi do tworzenia sklepu. Postawienie go umożliwiają popularne platformy e-commerce, kreatory stron i wtyczka do WordPressa. Popularne systemy CMS, na których można stworzyć sklep internetowy to m.in.:

  • Shopify – łatwa w użyciu platforma umożliwiająca tworzenie sklepu internetowego z niskim progiem cenowym wejścia.
  • Magento – rozbudowana platforma dla bardziej złożonych projektów e-commerce.
  • WordPress z wtyczką WooCommerce – bezpłatny CMS dający duże możliwości.
  • PrestaShop – często wybierana w Europie, w tym w Polsce, platforma open-source.

Istnieją oczywiście też inne rozwiązania, które opisujemy na tej stronie w odrębnej kategorii.

Zobacz też:  Technika Pomodoro — czym jest i jakie przynosi rezultaty?
sklep internetowy oparty na shopperze

Narzędzia do zarządzania zapasami i logistyką

Jeśli uda Ci się postawić sklep z pomocą darmowego lub płatnego CMS-a, będziesz musiał rozwiązać kolejne problemy – zintegrować go z magazynami, systemami płatności, kurierami, narzędziami analitycznymi, narzędziami do obsługi klienta i reklamy itp. Począwszy od narzędzi do zarządzania zapasami i logistyką, warto wymienić:

  • TradeGecko (QuickBooks Commerce) – system zarządzania zapasami zintegrowany z wieloma platformami e-commerce.
  • ShipStation – oprogramowanie wspomagające procesy wysyłkowe dla sklepów internetowych.
  • Baselinker – popularny w Polsce system integracji z różnymi kanałami sprzedaży i magazynami, w tym z Allegro.

Zwłaszcza ta ostatnia pozycja dobrze przyjęła się w początkujących biznesach e-commerce.

Systemy płatności

Na pewno chciałbyś, żeby Twoi klienci płacili za towar i to jak najwięcej. Badania potwierdzają, że choć można zaoferować płatność przelewem, to większość klientów nie decyduje się na zakup, jeśli nie może skorzystać z szybkiej płatności. Warto więc skorzystać z narzędzi do szybkich płatności. W Polsce często wykorzystuje się:

  • PayPal
  • Przelewy24
  • PayU.

Istnieje też parę innych mniej lub bardziej popularnych rozwiązań, np. oferowany przez mBank system PayNow czy zyskujący uznanie system Blue Media. PayNow jest często wybierany przez nowe firmy, które nie chcą uniknąć problemu z rejestracją bramki płatności.

różne narzędzia do płatności w ecommerce

Narzędzia e-commerce do marketingu i SEO

Aby sklep internetowy się rozwijał, będziesz musiał zadbać o jego widoczność i reklamę. Do jednego i drugiego będą przydatne darmowe narzędzia od Google, takie jak:

Poza tym do marketingu przydają się narzędzia do tworzenia formularzy, zbierania subskrybentów i wysyłania newsletterów. Niektóre z nich dają całkiem przyzwoite darmowe plany dla początkujących biznesów i oferują dobrą integrację z innymi programami. Warto wspomnieć o takich platformach jak:

  • MailerLite – platforma do email marketingu, która jest popularna w Polsce ze względu na swoją prostotę i efektywność.
  • FreshMail – podobne narzędzie do email marketingu, często używane przez polskie sklepy internetowe.
Zobacz też:  Bullet Journal, a zwykły Planer – różnice i zalety!

Narzędzia do obsługi klienta

Na początku rozwoju biznesu e-commerce może wystarczyć adres e-mail i numer telefonu podany na stronie. Z czasem jednak staje się to niewystarczające. Aby jeden człowiek mógł zarządzać wszystkimi popularnymi kanałami łączności wykorzystuje się narzędzia takie jak:

  • Freshdesk
  • Zendesk
  • HubSpot Service Hub
  • Intercom
  • LiveAgent
  • Help Scout
  • Tidio.

Warto zauważyć, że wiele z tych narzędzi inwestuje w AI, które znacząco mogą usprawnić obsługę klienta i odciążyć konsultanta.

Jak wykorzystać narzędzia e-commerce do poprawy sprzedaży?

Istnieje wiele sposobów wykorzystania narzędzi e-commerce do poprawy sprzedaży. Jednym z najważniejszych jest stosowanie strategii marketingowej. Strategia ta powinna obejmować dostosowanie oferty do potrzeb klientów, tworzenie atrakcyjnych ofert specjalnych i promocji oraz budowanie silnego zasięgu marki.

Kolejną ważną rzeczą jest optymalizacja strony internetowej pod kontem SEO. Optymalizacja ta polega na dodawaniu odpowiednich słów kluczowych i treści, aby strona była lepiej widoczna w wyszukiwarkach internetowych. Może to pomóc firmom w dotarciu do nowego grona odbiorców i zwiększeniu liczby potencjalnych klientów.

Podsumowanie

Narzędzia e-commerce mogą być bardzo przydatne dla firm, które chcą poprawić swoje wyniki sprzedaży. Umożliwiają one tworzenie sklepów internetowych oraz automatyzację procesu sprzedaży. Aby jednak skutecznie wykorzystać narzędzie e-commerce do poprawienia sprzedaży, firmy musza stosować odpowiedni marketing oraz optymalizować swoje strony pod kontem SEO.