Marketing social media

Jak korzystać z Facebook Business Manager’a?

Każda szanująca się firma, która dba o swój wizerunek w sieci powinna posiadać profil na Facebooku. Do tej pory wystarczały fanpejdże firm, jednak nie posiadały tyle funkcjonalności co konta firmowe, o których za chwilę napiszemy. Facebook business manager to wysoce zaawansowane narzędzie, które pozwoli ci posiadać pełną kontrolę nad zarządzaniem kontem firmy w internecie.

Facebook Business Manager

Jak zacząć korzystanie z Facebook business manager’a? Na początku załóż konto swojej firmy. Wystarczy nazwa twojej marki, która ma się wyświetlać w wyszukiwaniach Facebook’a. Nie musisz koniecznie podawać nazwy, która jest zarejestrowana w CEIDG.
Aby rozpocząć, należy kliknąć na przycisk “Create a facebook business manager”, lub jeśli korzystasz z polskiej wersji “Utwórz konto.”

Od teraz będziesz się logować na konto firmowe pod adresem https://business.facebook.com. Jeżeli posiadasz więcej niż jedno konto, strona wyświetli ci listę kont do których masz dostęp. Facebook business manager to duże ułatwienie. Od tej pory nie będziesz otrzymywać powiadomień firmowych z fanpejdża na swoje konto prywatne. Wiadomości, powiadomienia i statystyki firmowe będą dostępne wyłącznie z konta firmowego.

Business manager facebook ads – kampanie reklamowe

Do swojego konta firmowego możesz podpiąć wiele funkcjonalności. Jedną z najważniejszych są kampanie reklamowe. Jeżeli zlecasz zajmowanie się reklamami zewnętrznej firmie lub freelancerowi, możesz udzielić mu dostępu do konta reklamowego, do którego również będziesz mieć wgląd. Nawet jeżeli zakończysz współpracę z daną agencją marketingową, łatwo prześledzisz historię kampanii reklamowych aby wyciągnąć wnioski na przyszłość. Dzięki dodatkowej funkcjonalności “Pixels” możesz obserwować ruch użytkowników na swojej stronie, ich działania, strony i posty, które wzbudzają największe zainteresowanie.

Zarządzanie rolami w firmie

Mamy nadzieję, że już wiesz jak założyć menedżera firmy. Facebook zaleca aby odwzorować na swoim koncie hierarchię, która rzeczywiście obowiązuje w firmie. Służą temu różne role na stronie. Jako właściciel konta, a zarazem administrator masz prawo przyznawać i odbierać dostępy użytkownikom do różnych treści. Najważniejszą rolą jest administrator, czyli ty. Możesz też przyznać rolę administratora twojemu partnerowi w firmie lub komuś komu możesz powierzyć dostęp do wszystkich danych konta. Inne role to na przykład moderator, analityk, dostęp standardowy jako pracownik. Aby dodać użytkownika należy wprowadzić jego email, który jest połączony z prywatnym kontem na facebooku. Istnieją też zaawansowane role finansowe jak redaktor finansowy czy analityk finansowy.
Jeżeli to ty jesteś osobą, która prowadzi kampanie reklamowe innej firmie, musisz poprosić o dostęp do konta firmowego. Po zakończeniu współpracy administrator będzie mógł odebrać ci dostęp.

Zobacz też:  Social media marketing - jak wykorzystać platformy społecznościowe do promocji marki i zwiększenia zasięgu.

 

Mamy nadzieję, że dowiedziałeś się co to jest Facebook manager account, jak z niego korzystać jakie niesie ze sobą korzyści. Po szczegółowe informacje najlepiej udać się do samouczka przygotowanego przez Facebooka.