W poniższym artykule chcemy opowiedzieć ci, jakie korzyści niesie ze sobą regularne i świadome prowadzenie firmowego bloga. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą posiadającym sklep internetowy lub oferujesz swoje usługi reklamując się w internecie, to na pewno artykuł dla ciebie.
Jak pewnie zauważyłeś, coraz więcej przedsiębiorców inwestuje w usługi pozycjonowania lub płatne reklamy. To sprawia, że konkurencja w internecie jest coraz większa i klienci w odpowiedzi na swoje wyszukiwane frazy otrzymują bardzo dużo ofert. Jak się wyróżnić? Blog firmowy jest jednym ze sposobów.
Blog firmowy
Prowadzenie bloga firmowego jest jednym z najlepszych sposobów na podzielenie się swoją wiedzą branżową, a tym samym zbudowanie opinii kompetentnej marki. Jeżeli posiadasz sklep internetowy, oczywiście wprowadzasz opisy swoich produktów. To może być jednak za mało, aby przedstawiać wszystkie właściwości i zalety sprzedawanych przedmiotów. Warto urządzać rankingi najpopularniejszych produktów, pisać większe artykuły i szerokich zastosowaniach twoich produktów i śledzić nowe trendy. Osoby, które wejdą do twojego sklepu będą mogły od razu poszerzyć wiedzę na temat produktów i przekonać się, że wiesz co sprzedajesz i odpowiadasz za dobrą jakość.
Blog firmowy, oprócz budowania twojej wiarygodności i kompetencji, daje potężne wsparcie w pozycjonowaniu strony internetowej. Jeżeli wrzucasz treści regularnie, dostajesz dodatkowe punkty w rankingu wyszukiwarki. Google lubi plasować nowe i unikalne artykuły jak najwyżej. Pamiętaj, że treść powinna być oryginalna i napisana naturalnie, to znaczy w sposób przyjemny do czytania dla ludzi (a nie dla maszyn). Oczywiście dobrze jest umieszczać w tekstach słowa kluczowe, ale nie w zbyt dużym natężeniu. Taki tekst wydaje się sztuczny i niezbyt atrakcyjny.
Umieszczanie w artykułach na blogu fraz długiego ogona, to twoja szansa na wybicie się wśród konkurencji. Aktualne badania wyszukiwań pokazują, że użytkownicy szukają coraz dłuższych fraz. Jeżeli masz odpowiedzi na ich problemy, koniecznie umieszczaj je w artykułach. Frazy długiego ogona to coraz częściej frazy składające się z 4, 5, a nawet 8 wyrazów. Dzięki twojej treści na blogu, potencjalni klienci będą mogli odnaleźć twój sklep lub proponowane usługi.
Kolejnym potężnym atutem jest bezpośredni kontakt z klientami. Blog firmowy powinien zawierać możliwość komentowania pod artykułami. Dzięki temu dowiesz się jakie są opinie i potrzeby twoich klientów i będziesz mógł wyjść im naprzeciw, szybciej niż konkurencja.
Upewnij się, że na twoim blogu znajdują się przyciski akcji. Zainteresowany czytelnik być może będzie chciał otrzymywać od ciebie więcej treści. Daj mu szansę zapisać się na listę mailingową. Adresy mailowe klientów to dla ciebie duża wartość marketingowa. Wysyłaj wartościowe treści i nie bądź nachalny. Pamiętaj też, aby nie umieszczać zbyt wielu wyskakujących okienek na stronie. To może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.
Prowadzenie bloga firmowego
Jak prowadzić bloga firmowego? Najlepiej umieścić na swojej firmowej strone oddzielną zakładkę “Blog”. Ta funkcjonalność jest bardzo łatwa w obsłudze, szczególnie jeśli używasz platformy WordPress. Pod każdym widokiem produktu w sklepie umieszczaj linki do artykułów, które są związane z tematem.
Pamiętaj, że wartościowe artykuły, które spodobają się twoim odbiorcom będą podawane dalej. Zbudowanie sieci naturalnych linków to również bardzo duża wartość marketingowa.
Mamy nadzieje, że teraz prowadzenie bloga firmowego będzie dla ciebie łatwe i pełne korzyści.